خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/05/30 - 15:33
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
پورحسین:

جمع آوری و ساماندهی متکدیان از توان و عهده دولت خارج است/ نبود برنامه جامع برای مقابله با آسیب های اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه با توجه به شیوع و افزایش آسیب های اجتماعی امکان جمع آوری دائمی متکدیان وجود ندارد، گفت: برنامه جامعی برای مقابله با آسیب های اجتماعی وجود ندارد.

شکور پورحسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از جمع آوری مقطعی متکدیان پایتخت انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر آسیب های اجتماعی در کشور رو به گسترش است و همین امر موجب شده که ساماندهی آسیب های اجتماعی مانند متکدیان از عهده دولت خارج باشد در واقع به دلیل وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه امکان ساماندهی متکدیان وجود ندارد.



نماینده مردم پارس آباد و  بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم جمع آوری دائمی متکدیان پایتخت، گفت: عوامل موثر در ظهور پدیده تکدی گری باید شناسایی و همچنین متولی واحدی برای مقابله با پدیده تکدی گری باید تعیین شود تا بتوان به صورت ریشه ای این معضل را در کشور حل کرد البته در حال حاضر وضعیت آسیب های اجتماعی در کشور به حدی نگران کننده است که هیچ زمان و بودجه ای برای ساماندهی متکدیان باقی نمی ماند.



متکدیان از مسئولیت های اجتماعی معاف و به نوعی سربار جامعه هستند



وی با بیان اینکه متکدیان از مسئولیت های اجتماعی معاف و به نوعی سربار جامعه هستند، تصریح کرد: این افراد به دلیل نیازهایی که دارند مورد سرزنش قرار نمی گیرند، در تولید اجتماعی مشارکت نداشته و از دسترنج دیگران استفاده می کنند و به نوعی این افراد به تکدی گری عادت کرده و خو گرفته اند.



این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در واقع کمک مردم به متکدیان باعث شده روز به روز به تعداد متکدیان افزوده شود این در حالی است که اگر مردم کمک های مالی خود را به سازمان های حمایتی تحویل دهند با کاهش متکدیان روبرو خواهیم شد.



تاکنون برنامه جامعی برای ساماندهی آسیب های اجتماعی طراحی نشده است



پورحسین با انتقاد از اینکه تاکنون برنامه جامعی برای ساماندهی آسیب های اجتماعی طراحی نشده است، گفت: اگر تکدی گری را یک آسیب مهم جدی بدانیم عوامل مختلف اجتماعی، اقتصاد و فرهنگی در بروز آن نقش دارد؛ البته بیکاری و فقر اقتصادی مادر تمامی آسیب های اجتماعی است.



ضعف فرهنگ حاکم بر خانواده متکدیان، فقر اقتصادی و بالا بودن هزینه های زندگی و از همه مهمتر شکاف عمیق طبقاتی از جمله عوامل روی آوردن افراد به تکدی گری



نماینده مردم پارس آباد و  بیله سوار در مجلس دهم، ضعف فرهنگ حاکم بر خانواده متکدیان، فقر اقتصادی و بالا بودن هزینه های زندگی و از همه مهمتر شکاف عمیق طبقاتی را از جمله عوامل روی آوردن افراد به تکدی گری دانست و افزود: تکدی گری آبستن سایر آسیب های اجتماعی بوده و به صورت جدی نیاز است به دقت در جهت رفع ریشه ای این معضل گام برداشت.



وی با بیان اینکه در صورتی که زمینه های تکدی گری رفع نشود هیچ توفیقی در رفع این معضل حاصل نمی شود، تصریح کرد: در واقع مبارزه جرم انگاری تکدی گری مبارزه منفعلانه و انفعالی است زیرا تا زمانی که در جهت رفع زمینه های این معضل  اقدام نشود مبارزه با این معضل هرگز امکان پذیر نخواهد بود.



ضرورت برخورد جدی با مافیا و شبکه های تکدی گری



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با مافیا و شبکه های تکدی گری، گفت: به صورت جدی نیاز است این شبکه ها را شناسایی و برخورد جدی و قاطع با آنها در دستور کار قرار گیرد همچنین می طلبد با جمع آوری متکدیان نیازمندان شناسایی و تحت پوشش دستگاه های حمایتی قرار گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 208746
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار